Logo Pic
annyi amennyi 2024. december 18.

Kroak L1 autós állófűtés bemutató - megfizethető megoldás a hideg ellen

Nincs rosszabb, mint télen a fagyos autóba vagy lakókocsiba beszállni. A Kroak L1 légfűtő ígérete szerint gyors és hatékony megoldást kínál erre a problémára. Kroak L1 állófűtés bemutató - megfizethető megoldás a hideg ellen


Bevezető - miről szól ez a cikk?

 

Az elmúlt években jelentősen megnőtt az igény a hordozható fűtési megoldásokra. Míg korábban elsősorban a kamionosok és lakóautósok használtak kiegészítő fűtőberendezéseket, ma már egyre többen keresnek megfizethető megoldást személyautókhoz, vadászlesekhez vagy épp kerti építményekhez is. Ebben a szegmensben jelent meg a Kroak márka az L1 típusú légfűtőjével. A dízel üzemű légfűtők technológiája nem új keletű - a prémium autógyártók már évtizedek óta kínálnak gyári parkolófűtéseket modelljeikhez. Ezek a rendszerek azonban jellemzően több százezer forintba kerülnek. A Kroak célja egy olyan megfizethető alternatíva létrehozása volt, ami megtartja a technológia előnyeit, miközben szélesebb közönség számára teszi elérhetővé. https://www.youtube.com/watch?v=XeGvwsMsyL0 A légfűtők működési elve egyszerű: egy kis teljesítményű dízelmotor állít elő hőt, amit egy ventilátor juttat el a fűtendő térbe. Ez a megoldás rendkívül hatékony, mivel közvetlenül a járműben lévő levegőt melegíti, nem pedig a motort vagy más alkatrészeket kell először felmelegítenie. Az L1 modell a Kroak belépőszintű terméke, ami azonban 8kW-os fűtőteljesítményével már komoly feladatok ellátására is alkalmas. A gyártó szerint ez elég ahhoz, hogy egy átlagos méretű személyautót vagy egy kisebb lakókocsit is megfelelően befűtsön. A termék különösen érdekes lehet azoknak, akik rendszeresen járnak természetbe, vagy olyan helyen dolgoznak, parkolnak, ahol nincs lehetőség az autó elektromos fűtésére. A beépített 5 literes üzemanyagtartály akár 10 órás folyamatos működést is lehetővé tesz, ami bőven elegendő egy átlagos éjszakai vagy munkanapi használatra. Az autóiparban egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt különösen fontos, hogy az L1 modell a gyártó állítása szerint 90% feletti hatásfokkal működik, így minimális üzemanyag-fogyasztás mellett biztosítja a kívánt hőmérsékletet.


Külső kialakítás és kezelőszervek

 

A Kroak L1 kompakt méretekkel rendelkezik: hosszúsága 39 cm, szélessége 15,3 cm, magassága pedig 41,5 cm. Ezek a méretek lehetővé teszik, hogy akár egy kisebb autóban vagy lakókocsiban is elhelyezhető legyen. A készülék fekete-piros színkombinációban készül, ahol a fő szerkezeti elemek feketék, míg a dizájnelemek pirosak.

A 2024-es modell egyik fontos fejlesztése az oldalsó kipufogócső kialakítás. Ez jelentős előrelépés a korábbi alsó kivezetéshez képest, mivel nem szükséges a készüléket megemelni a megfelelő működéshez. A készülék tetején praktikus hordozófogantyú található, ami megkönnyíti a szállítást és a mozgatást.

Az elektromos csatlakozás terén a gyártó egyszerűsítette a bekötést: a hagyományos pozitív-negatív vezetékek helyett B-alakú csatlakozókat alkalmaznak, ami jelentősen megkönnyíti a telepítést és csökkenti a hibás bekötés lehetőségét. A készülék 12V és 24V egyenáramú tápfeszültséggel egyaránt működtethető, így személyautókban és tehergépjárművekben is használható.

A berendezés központi eleme az LCD kijelző, amely a készülék elején található. Ezen követhetők nyomon a működési paraméterek, például az aktuális hőmérséklet és a teljesítményszint. A kijelző mellett található a kezelőpanel, amelyen keresztül manuálisan is vezérelhető a fűtés.

A beépített 5 literes üzemanyagtartály a készülék alsó részén kapott helyet. A tartály töltőnyílása könnyen hozzáférhető, és a tartály mérete elegendő a hosszabb távú működéshez. A készülék szélein találhatók a meleg levegő kifúvó nyílásai, amelyekhez 3 colos légcsatornák csatlakoztathatók.

A csomagolás tartalmazza az összes szükséges tartozékot: a légbeszívó csövet, kipufogódobot, kipufogócsövet, légszűrőt, rögzítő elemeket és a távirányítót. A Bluetooth-os változathoz okostelefonos vezérlési lehetőség is jár, amihez külön alkalmazás tölthető le.

A külső burkolat teljes egészében alumíniumból készült, ami nemcsak a hatékony hőátadást segíti, de tartósságot is biztosít. A készülék kialakításánál figyelembe vették a kültéri használat követelményeit, így -40°C és +40°C között működőképes marad, ami praktikusan lefedi az összes valós használati szituációt.


Műszaki adatok és szolgáltatások

 

A Kroak L1 legfontosabb műszaki jellemzője a 8kW-os maximális fűtőteljesítmény, ami fokozatmentesen szabályozható 5kW és 8kW között. Ez a teljesítmény a gyártó szerint akár 20-25 négyzetméteres tér felfűtésére is elegendő. A fűtőegység hatékonysága kiemelkedő, a gyártó állítása szerint a 2024-es modell 20%-kal jobb hatásfokkal működik elődeinél.

Az üzemanyag-fogyasztás a teljesítménytől függően 0,15-0,44 liter óránként, ami a beépített 5 literes tartállyal akár 10 órás folyamatos működést is lehetővé tesz. A készülék kizárólag dízel üzemanyaggal működik, amihez téli használat esetén a gyártó javasolja fagyálló adalék használatát, mivel a tartály nem rendelkezik külön szigeteléssel.

Az elektromos rendszer szempontjából fontos adat az indítási áramfelvétel, ami 9-13 amper között mozog. Ez az érték elsősorban a kezdeti előmelegítési fázisban jelentkezik, amikor a készülék felfűti az izzítógyertyát. Normál üzemben az áramfelvétel jelentősen alacsonyabb, mindössze 1-3 amper között mozog.

A hőmérsékletszabályozás többféle módon is történhet. Az alapcsomagban található távirányító 50-100 méter hatótávolságú, míg a Bluetooth-os változat okostelefonról is vezérelhető. A Bluetooth verzió többletszolgáltatásokat is kínál: ventilátor üzemmód, fokozatállítás, nyelvi beállítások, magassági üzemmód, valós idejű hőmérséklet-kijelzés, időzítő funkció és hőmérséklet-beállítás is elérhető.

A készülék szélsőséges körülmények között is használható: az üzemanyag-szivattyú -40°C és +40°C között, míg a fűtőegység -40°C és +50°C között működőképes. A Bluetooth nélküli változat 3000 méteres tengerszint feletti magasságig, míg a Bluetooth-os verzió 5500 méteres magasságig használható a speciális magassági üzemmódnak köszönhetően.

A biztonsági funkciók között megtalálható a rövidzárlat elleni védelem, a fordított bekötés elleni védelem, a túlfeszültség védelem és a túlmelegedés elleni védelem, amely 270°C felett aktiválódik. A 2025-ös modellévben továbbfejlesztett alaplapot kapott a készülék, ami a gyártó szerint még biztonságosabbá teszi a működést.

Az első felfűtés során a készülék képes 10 percen belül 100 fokos kifúvási hőmérsékletet elérni. A fűtés hatékonyságát javítja a beépített alumínium hőcserélő, ami gyors hőátadást biztosít. A rendszer alacsony zajszintű üzemanyag-szivattyúval szerelt, ami különösen fontos szempont éjszakai használat esetén.


Vezérlőszoftver és alkalmazás

 

A Kroak L1 Bluetooth-os változatához tartozó mobilalkalmazás több platformon is elérhető, és számos olyan funkciót kínál, ami a hagyományos távirányítóval nem érhető el. Az alkalmazás kezelőfelülete több nyelven is elérhető, bár a források alapján a magyar nyelv támogatottságáról nincs információnk.

Az applikáció legfontosabb szolgáltatása a valós idejű hőmérséklet-monitoring. A felhasználó folyamatosan nyomon követheti a kimeneti hőmérsékletet, és a beállított célhőmérséklet elérése után a rendszer automatikusan szabályozza a fűtési teljesítményt. A hőmérséklet celsius fokban jelenik meg, fahrenheit skála nem érhető el.

Az időzítő funkció lehetővé teszi előre programozott fűtési ciklusok beállítását. Ez különösen hasznos lehet például munkanapokon, amikor a felhasználó szeretné, hogy reggelre már meleg legyen az autó vagy a munkaterület. Az időzítő több különböző program tárolására is képes.

A speciális üzemmódok között megtalálható a ventilátor mód, amikor a készülék csak levegőt keringet fűtés nélkül, valamint a magassági üzemmód, ami automatikusan korrigálja a működési paramétereket a tengerszint feletti magasság függvényében. Az applikáción keresztül a teljesítményfokozat is finoman szabályozható.

Kroak L1 a black machine with a blue button

Az alkalmazás hangos visszajelzésekkel is segíti a használatot, ezek azonban igény szerint kikapcsolhatók. A szoftver emellett folyamatosan monitorozza az üzemanyagszintet és figyelmezteti a felhasználót, ha az 5 literes tank töltése szükségessé válik. A rendszer képes a becsült hátralévő működési idő kiszámítására is az aktuális fogyasztás alapján.

Az alkalmazás diagnosztikai funkciókat is tartalmaz: hiba esetén részletes információt ad a probléma jellegéről, ami megkönnyíti a hibaelhárítást. A szoftver emellett rögzíti a használati statisztikákat, beleértve az üzemidőt, az átlagos fogyasztást és a fűtési ciklusok számát.


Felhasználói tapasztalatok és tesztek

 

A Kroak L1 légfűtőről számos felhasználói visszajelzés és gyakorlati tapasztalat érhető el az interneten. A tesztelők változatos körülmények között próbálták ki az eszközt, az alaszkai vadászkunyhóktól kezdve a szigeteletlen műhelyekig. Az összegyűjtött tapasztalatok alapján átfogó képet kaphatunk a készülék valós teljesítményéről.

Kroak L1 a man sleeping in a bed next to a machine

Az egyik leglátványosabb teszt során a fűtőt -11°C-os környezetben használták egy tetősátorban. A felhasználó beszámolója szerint a készülék 8 órás üzem alatt képes volt kellemes, 10-15°C közötti belső hőmérsékletet fenntartani, miközben mindössze a beépített tank háromnegyedét fogyasztotta el. Ez összhangban van a gyártó által megadott 0,44 literes maximális óránkénti fogyasztással. Fontos tapasztalat, hogy ilyen extrém hidegben a dízel üzemanyaghoz fagyálló adalék használata szükséges.

A fűtési teljesítménnyel kapcsolatban több konkrét mérési adat is rendelkezésre áll. Egy szigeteletlen, 6x9 méteres, 5 méteres belmagasságú műhelyben végzett teszt során a készülék maximális teljesítményen képes volt a külső 0-5°C-os hőmérséklet mellett 12-13°C-os belső hőmérsékletet fenntartani. Egy másik felhasználó egy négyévszakos verandán használta a készüléket az USA északkeleti részén található New England régióban, ahol a telek különösen hidegek szoktak lenni.

A zajszinttel kapcsolatos tapasztalatok vegyesek. A felhasználók egyetértenek abban, hogy az üzemanyag-szivattyú zaja észlelhető, különösen az első indításkor, de a legtöbben ezt nem találták zavarónak. Többen megjegyezték, hogy az üzemi hőmérséklet elérése után - ami kb. 10 perc - a zajszint jelentősen csökken.

Kroak L1 a car driving through snow

A telepítéssel kapcsolatban fontos tapasztalat, hogy a készülék jelentős áramot vesz fel az előmelegítési fázisban. Több felhasználó is beszámolt arról, hogy gyenge vagy részben lemerült akkumulátorral a készülék hibaüzenetet ad és leáll. A probléma megoldható nagyobb kapacitású akkumulátor használatával vagy külső tápegység alkalmazásával.

Az első használat során többen tapasztaltak kellemetlen szagot. A felhasználói visszajelzések szerint ez normális jelenség, ami a hőcserélő és a műanyag alkatrészek "bejáratódása" során keletkezik. A szag általában 4-5 óra használat után megszűnik. A biztonság kedvéért több tesztelő is CO-mérőt helyezett el a fűtött térben, de egyik sem jelzett problémás értéket.

A légcsatornák kialakításával kapcsolatban fontos tapasztalat, hogy a túl hosszú csövek használata túlmelegedéshez vezethet. A felhasználók javasolják a 3 colos flexibilis csövek használatát, és figyelmeztetnek, hogy a teljesítményt nem érdemes hirtelen maximumról minimumra állítani, mert ez koromképződéshez vezethet a gyors hőmérséklet-változás miatt.

Kroak L1 a screenshot of a computer screen

A magashegyi használattal kapcsolatban is vannak tapasztalatok: egy felhasználó 2300 méter magasságban tesztelte a készüléket vadászat során. A beszámoló szerint a fűtő még félteljesítményen is megfelelő meleget biztosított egy 8 személyes sátorban, ahol a külső hőmérséklet fagypont alatt volt. Ez azt jelzi, hogy a magassági üzemmód valóban hatékonyan működik.

A tartósságról egyelőre korlátozott tapasztalatok állnak rendelkezésre. Egy felhasználó beszámolt róla, hogy intenzív, lakókocsis használat mellett az első példány két év után meghibásodott, amit elfogadható élettartamnak tart az ár-érték arány tükrében. Többen megjegyezték, hogy a készülék könnyen szerelhető, az alkatrészek hozzáférhetőek, így kisebb javítások házilag is elvégezhetők.


Konklúzió

 

A Kroak L1 8kW dízel légfűtő az összegyűjtött tapasztalatok alapján megbízható választásnak tűnik azok számára, akik megfizethető áron keresnek mobil fűtési megoldást. A készülék legnagyobb erőssége a sokoldalúsága: egyaránt használható járművekben, sátrakban, műhelyekben vagy akár üvegházakban is.

A teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás aránya kedvezőnek mondható. A 8kW-os fűtőteljesítmény a legtöbb felhasználási helyzetben elegendőnek bizonyult, miközben a fogyasztás még maximális teljesítményen sem haladja meg a 0,44 litert óránként. A beépített 5 literes tank így akár egy teljes éjszakára elegendő üzemidőt biztosít.

Kroak L1 a screenshot of a device

A készülék használatával kapcsolatban felmerült néhány figyelmet igénylő pont. Ezek közé tartozik az akkumulátor megfelelő kapacitásának biztosítása, a kezdeti szaghatás kezelése és a légcsatornák megfelelő méretezése. Ezek azonban nem jelentenek valódi problémát, inkább csak a használatba vétel során figyelembe veendő szempontok.

A biztonság szempontjából megnyugtató, hogy a felhasználói tesztek során nem merültek fel komoly aggályok. A beépített védelmi rendszerek megfelelően működnek, a szén-monoxid kibocsátás a mérések szerint a megengedett határértékek alatt marad. A készülék tartósságával kapcsolatban egyelőre korlátozott tapasztalatok állnak rendelkezésre, de az ár-érték arány még a két éves várható élettartammal számolva is kedvezőnek mondható.

Összességében a Kroak L1 egy jól használható alternatívát kínál a drágább gyári parkolófűtések mellett. Különösen azoknak lehet jó választás, akik változatos helyszíneken szeretnének megbízható fűtési megoldást használni, és nem riadnak vissza az alapvető üzembe helyezési és karbantartási feladatoktól.

Kroak L1 a black and orange machine with metal pipes and tubes A Kroak fűtőberendezését most nagyon olcsón adják. A BG8493fc kuponkóddal cseh raktárból a konnektor nélküli, de Bluetooth verzió ára ~35 000 forint, míg a konnektor nélküli Bluetooth mentes verzióért ~34 500 forintot kell fizetni, az ár a forint árfolyam függvényében minimálisan változhat. Klikk az alábbi hivatkozásra:

 

Kroak L1 parkolófűtés

Hasonló tartalmak oldalunkon

 


Gyakori kérdések a Kroak L1 légfűtővel kapcsolatban

 

Milyen üzemanyaggal működik a Kroak L1? A készülék kizárólag dízel üzemanyaggal üzemeltethető. Téli használat esetén javasolt fagyálló adalék használata, mivel a tank nem rendelkezik külön szigeteléssel.

Mennyi áramot fogyaszt a Kroak L1? Az indítási fázisban 9-13 amper között mozog az áramfelvétel, normál üzemben azonban csak 1-3 ampert fogyaszt. A készülék 12V és 24V rendszerekkel is kompatibilis.

Meddig üzemel egy tank üzemanyaggal a Kroak L1? Az 5 literes beépített tank a teljesítménytől függően 10-30 óra üzemidőt biztosít. Maximális teljesítményen a fogyasztás 0,44 liter óránként, míg alacsony fokozaton 0,15 liter.

Biztonságos-e beltérben használni a Kroak L1-et? Igen, a készülék rendelkezik minden szükséges biztonsági funkcióval és a felhasználói tesztek során végzett CO-mérések sem mutattak ki veszélyes értékeket. Ettől függetlenül javasolt szén-monoxid érzékelő használata.

Működik-e nagy magasságban a Kroak L1? A Bluetooth nélküli változat 3000 méteres, míg a Bluetooth-os verzió 5500 méteres tengerszint feletti magasságig használható a speciális magassági üzemmódnak köszönhetően.

Mennyire hangos a Kroak L1 működés közben? Az indítási fázisban hallható az üzemanyag-szivattyú működése, de az üzemi hőmérséklet elérése után (kb. 10 perc) a zajszint jelentősen csökken. A legtöbb felhasználó szerint az üzemi zaj nem zavaró.

Mekkora teret képes felfűteni a Kroak L1? A 8kW-os teljesítmény a gyártó szerint 20-25 négyzetméteres tér fűtésére elegendő. A valós teljesítmény azonban nagyban függ a külső hőmérséklettől és a tér szigetelésétől.

Milyen áramforrásról üzemeltethető a Kroak L1? A készülék működtethető az autó akkumulátoráról, külön akkumulátorról vagy hálózati tápegységről (külön beszerezhető AC/DC adapter segítségével). Fontos, hogy az áramforrás képes legyen biztosítani az indítási áramfelvételt.

Van-e garancia a Kroak L1-re? A garancia feltételeiről a forgalmazónál kell érdeklődni, mivel ez országonként és kereskedőnként eltérő lehet. A felhasználói tapasztalatok alapján a várható élettartam intenzív használat mellett is legalább 2 év.

Szükséges-e speciális szerelési tudás a Kroak L1 beszereléséhez? A készülék alapszintű szerelési ismeretekkel telepíthető. A 2024-es modell egyszerűsített B-alakú csatlakozói és az oldalsó kipufogó-kivezetés megkönnyítik a beszerelést. A csomagolás tartalmaz minden szükséges szerelési tartozékot.

 

A cikk kereskedelmi hivatkozást tartalmaz

Vissza a címlapra
Kipróbáltuk, hogy neked már ne kelljen!
Az Inda tesztelőblogján addig nyüstöljük a gépeket, míg ki nem derül róluk minden, ami jobb ha előbb derül ki. Mielőtt te megvennéd.
Legjobban pörgő posztok
Kreator | Anthrax | Testament @ Barba Negra, 2024. december 10.
Árposz • 4 nap
Nagy mákos bejgli teszt
Linda Morvai • 1 hónap
Nagy frankfurti virsli teszt
Linda Morvai • 1 hónap
Nagy száraz fehér pezsgő teszt
Linda Morvai • 1 hónap
A Manchester City elleni mérkőzés
Apuleius • 8 nap
Cikkek a címlapról
Heltai Gáspár-breviárium
Heltai Gáspár (1510–1574) reformátor, protestáns lelkész, szépíró, műfordító, nyomdász „Ama néhány évről, melyet Heltai élete végéig hol egészségben, hol betegségben leélt, nincs semmi tudósításunk. Eltűnik az emlékek sorából nemes, jóságos alakja, s csak az űrt látjuk, melyet távozásával hagyott;…
A természetes göndör haj fajtái
  A göndör haj lenyűgözően sokféle lehet – az enyhén hullámos tincsektől a feszes spirálokig minden göndör haj különleges és egyedi. A göndör haj típusának megismerése nemcsak azért fontos, hogy jobban megértsd a hajad, hanem azért is, hogy a megfelelő ápolási termékeket…
>